Ce trebuie să știi despre comunicarea cu potențialii clienți din domeniul imobiliar
Comunicarea cu potențialii clienți din domeniul imobiliar trebuie să fie realizată într-un mod eficient deoarece în joc este vorba de banii și timpul tău. Ca proprietar de imobil, dacă dorești să vinzi proprietatea ai mai multe posibilități:
- încerci să vinzi pe cont propriu, pe baza propriilor cunoștințe
- rogi un prieten, o rudă sau o cunoștință să te ajute în desfășurarea procesului
- apelezi la o agenție imobiliară de top care îți va pune la dispoziție un consilier imobiliar care te va îndruma pe tot parcursul procesului de vânzare
Acum, indiferent că apelezi la o agenție imobiliară de top sau nu, următoarele informații te pot ajuta să înțelegi mai bine efortul pe care trebuie să îl depui tu sau agentul tău imobiliar până la încheierea tranzacției.
Clienții potențiali au nevoi diferite și este important să cunoști cât mai bine tipologiile de clienți, pentru a putea accesa punctele sensibile pe care ei le percutează. Având în vedere scopul final, și anume acela de a vinde proprietatea, nu vei putea comunica în orice mod cu aceștia deoarece riști să pierzi încheierea cu succes a tranzacției.
Ce trebuie să știi despre comunicarea cu potențialii clienți din domeniu imobiliar?
Conexiunea cu potențialii clienți, negocierea, încheierea vânzării unei case sau a unui apartament, se bazează pe o comunicare clară și eficientă.
Comunicarea eficientă implică transmiterea unui mesaj clar, fără ambiguități către potențialul client. Comunicarea presupune un efort colectiv. În comunicare pot exista erori sau neînțelegeri. Poate potențialul tău client a înțeles greșit ceea ce tu ai explicat, sau are alte percepții asupra subiectelor discutate.
Domeniul imobiliar este o afacere bazată pe oameni și pe modul în care interacționezi cu aceștia. Succesul unei comunicări deschise depinde de felul în care reușești să răspunzi nevoilor și așteptărilor clienților tăi. Comunicarea are loc atât verbal cât și non-verbal.
Iată câteva sfaturi pe care ți le oferim în comunicarea cu potențialii clienți
- nu reduce totul la cifre
- fii conștient de faptul că în fața ta se află o persoană cu nevoi, emoții, aspirații, nemulțumiri, îngrijorări, motivații diverse, raționamente diferite
- adaptează comunicarea în funcție de interlocutor (dacă vorbești cu o persoană căreia îi place să glumească, adoptă și tu un ton mai vesel și oferă feedback glumelor; în cazul acesta dacă rămâi foarte „robust” s-ar putea să elimine din încredere)
- folosește tehnici de comunicare verbală și non-verbală
- ascultă activ și încearcă să nu grăbești procesul
- răspunde ferm și onest la toate întrebările
- pune în vedere aspectele pozitive și scoate în evidență facilitățile și beneficiile
- „atacă” partea emoțională
Ce tehnici de comunicare cu potențialii clienți din domeniul imobiliar poți aplica?
Limbajul trupului
- la prima vedere, poate să nu pară important, însă trebuie să fii conștient de importanța pe care o are poziția corpului tău, gesturile întreprinse și micile detalii din timpul comunicării
- uită-te în ochii interlocutorului când vorbești
- învață să „dai mâna” corespunzător, să nu strângi nici prea tare, dar să nu fii nici prea moale
- capul sus, spatele drept, pieptul în față
- nu sta cu mâinile la spate
- nu sta cu mâinile sau picioarele încrucișate
Povestește
- împărtășește din experiențele trăite în acea locuință
- povesteșe deschis cu potențialul client
- ascultă, pune întrebări, repetă ce a spus, nu vorbi peste celălalt
Comunică în forme variate
- adaptează stilul de comunicare la toate formele posibile: verbal, non-verbal, scris
- scrie corect gramatical, fără prescurtări sau prea multe emoji-uri
- adoptă un ton cald, echilibrat și calm
Alege mijloacele de comunicare potrivite
- trăim într-o lume a tehnologiei, iar comunicarea poate fi realizată foarte simplu
- în comunicarea cu agentul imobiliar sau cu potențialii clienți, folosește cele mai bune mijloace de comunicare: apeluri telefonice directe, mesaje pe What’s App, videocall etc.
Vrei să vinzi proprietatea în Cluj-Napoca? Alege agenția Napoca Imobiliare!
Consilierii Napoca Imobiliare au urmat diverse training-uri de îmbunătățire a abilităților de comunicare, iar experiența lor pot fi exact ceea ce ai nevoie pentru a încheia o tranzacție imobiliară cu succes!
Citește și: