Calități ale unui agent imobiliar de succes pe piața imobiliară din România
Știm foarte bine că există diferențe mari pe piață între agenții imobiliari.
Unii sunt mai buni, unii mai puțin buni.
Această diferență este cauzată de mai mulți factori printre care enumerăm: vechimea și experiența în domeniu, atuurile și abilitățile personale, echipa din care face parte și cel mai important: caracterul.
În acest articol vom vorbi în special despre agenții imobiliari de succes și care sunt calitățile acestora.
Cum poți fii tu un agent imobiliar de succes adoptând aceste calități?
Cum poți identifica un agent imobiliar bun față de unul mai puțin bun când alegi să colaborezi cu un agent sau cu o agenție imobiliară?
Care sunt cele 12 calități ale unui agent imobiliar de succes?
1. DETERMINARE
Dacă ar fi să întrebăm 3 prieteni de-ai tăi care sunt 3 cuvinte ce te-ar descrie, ar fi unul dintre acestea „determinare”?
Ca agent imobiliar trebuie să fii determinat să câștigi. Pierderea nu este o opțiune.
Fiecare tranzacție este importantă. Prin câștig nu ne referim doar la câștigul material ci la un alt fel de câștig.
Câștigi inimile clienților. Câștigi un client loial care să fie sursa ta de motivație.
Câștigi șansa de a fi mai bun și de a excela în domeniu.
Fiecare client trebuie să primească ceea ce își dorește și tu ești în măsură să obții acest lucru pentru clienții tăi.
Dacă nu ești dispus să lupți pentru clienții tăi probabil cariera în imobiliare nu este pentru tine.
Tu ești cel care reprezintă clienții, tu ești vocea lor, intermediarul lor.
2. Abilitatea de a negocia
Trebuie să stâpânești arta negocierii. După câțiva ani în imobiliare s-ar putea să fii capabil să dai lecții de negociere pentru o facultate de business.
Atât de bun ar trebui să fii. Negocierea este importantă deoarece include obținerea unor rezultate favorabile atât pentru tine ca agent cât și pentru clienții tăi atât vânzătorii cât și cumpărătorii. În negociere trebuie să jonglezi între:
- prețul de listare
- prețul de vânzare
- comisionul tău
Din prima zi în care te decizi să începi o carieră în imobiliare, trebuie să începi să te educi. Învață arta negocierii.
Poți citi cărți sau articole în acest sens sau poți „fura” meserie de la mentorii tăi.
3. Expert în research și prospectare
Pe vremuri era mai greu, dar acum avem internetul la dispoziție. Uneori nici nu mai e nevoie să faci muncă de teren pentru a descoperi o ofertă nouă ci doar să știi să o găsești în locul potrivit.
Însă trebuie să cunoști bine piața și să o prospectezi. Să cunoști ofertele colegilor și să îți stabilești relații în acest sens.
4. O personalitate de învingător
Pentru a câștiga încrederea clienților trebuie să demonstrezi abilitățile tale prin acțiunile tale. Trebuie să te cunoști bine, să îți știi atuurile și defectele și să pui în valoare tot ce ai mai bun. Trebuie să fii organizat, să fii punctual, motivat, încrezător.
De la felul în care te prezinți, te îmbraci, te aranjezi până la felul în care vorbești, fiecare aspect te definește ca persoană și are un impact pozitiv sau negativ în mintea clientului.
5. Integritate
Pentru a menține încrederea clienților e nevoie de ceva mai mult decât o personalitate de învingător. E nevoie de caracter. Ai nevoie de principii și valori bine definite.
Un agent imobiliar de succes nu va vorbi urât despre alți agenți sau concurenți din piața imobiliară doar pentru a câștiga un client. Acesta ține cont de întreaga concurență de pe piață însă este conștient că singura persoană care îi stă în cale în a-și îndeplini obiectivele este el însuși.
La Napoca Imobiliare ne îndrumăm după 6 mari valori: încredere, respect, profesionalism, calitate, transparență și integritate. Adoptând aceste valori vei câștiga garantat.
6. Abilitatea de relaționare
În imobiliare conexiunile sunt foarte importante. Fără conexiuni bine fondate nu vei avea niciodată succes în imobiliare. Abilitatea de relaționare nu e opțională, e obligatorie. Imobiliarele sunt cu și despre oameni.
Uneori oamenii introvertiți sunt mai buni în relaționare deoarece sunt mai buni în ascultare proactivă. Dacă înțelegi bine nevoile clienților salvezi timp și mult efort și le poți câștiga inimile. Iată câteva lucrui despre care trebuie să ții cont:
- promptitudine: fii punctual și respectă termenele stabilite
- pasiune: las-o să îți definească acțiunile
- plăcere: zâmbește, fii optimist și transmite energii bune celor din jur
Ține legătura cu clienții tăi. Nu știi niciodată când mai au nevoie să cumpere sau să vândă ceva.
7. Atenția la detalii
Cu o inimă caldă și deschisă spre noi oportunități și comunicare cu clienții ai nevoie și de o privire ageră și atenție la detalii. Fiecare aspect contează și poate să îți aducă un plus de valoare dacă știi cum să îl pui în evidență.
8. Automotivare
Ca agent imobiliar ești propriul tău șef. Chiar dacă faci parte dintr-o agenție imobiliară și ești sub umbrela unui borker imobiliar, tot trebuie să ai grijă de afacerea ta. Practic ești un contractor independent.
Unul dintre puținele mari avantaje este că la Napoca Imobiliare nu ești singur. Ai susținere și sprijin în spate. Ai colegi de la care să înveți și să obții ajutor. Totuși trebuie să știi cum să te automotivezi, să știi ce te face să te trezești dimineața. Să îți cunoști bine motivele pentru care faci ceea ce faci și astfel vei fi de neoprit.
9. Abilitatea de a rezolva probleme
Ține minte că în primul rând clienții tăi apelează la tine deoarece au o problemă iar tu ești cel care trebuie să le-o rezolve. Fie că e vorba de lipsa cunoștințelor legislative ale clientului, lipsa timpului sau alte probleme, tu trebuie să găsești soluția optimă.
10. Abilități de comunicare puternice
Ca agent imobiliar vei petrece mult timp alături de oameni și vei avea multe de câștigat în acest sens. Dar pentru a avea succes trebuie să cunoști tehnicile de comunicare.
Trebuie să știi când trebuie să refuzi, când trebuie să pui punctul pe „i”. Tonalitatea vocii, limbajul trupului, ascultarea activă, punerea întrebărilor potrivite, contactul cu ochii… toate aceste abilități sunt deținute de un agent imobiliar de succes.
11. Educare continuă
Agenții imobiliari de top își fac timp mereu pentru a se auto-educa. Ca orice om de business de succes, aceștia se informează din diferite surse, urmăresc canale de youtube de vânzări, citesc cărți de negociere, de relaționare și totodată citesc articole pentru self-development.
Aceștia participă des la training-uri și workshop-uri interactive pentru a prelua ce e mai bun de la cei mai buni. Totodată cei mai buni agenți au modele pe care le urmează și mentori care să îi îndrume.
Citește: 7 cărți pe care orice agent imobiliar ar trebui să le citească
12. Entuziasm fără margini
Chiar dacă ne aflăm într-o perioadă mai dificilă și riscurile de îmbolnăvire sunt mari, oamenii devin depresivi din cauza digitalizării forțate, sunt paranoici și speriați, entuziasmul tău poate face diferența în viața lor.
Un singur zâmbet poate schimba decizia unui client de a te alege pe tine în detrimentul altui agent. Pentru a putea face față tuturor provocărilor cu zâmbetul pe buze chiar trebuie să te regăsești în acest domeniu.
Prin cele 12 calități evidențiate, ți-am arătat cum poți deosebi un agent bun de unul mai puțin bun.
Cum poți deveni un agent imobiliar de succes?
Adoptă cel puțin cele menționate mai sus în activitatea ta de zi cu zi și alătură-te unei echipe care te poate menține sus.
Cel mai greu este să îți schimbi percepțiile, principiile și gândirea. Dacă reușești să faci această schimbare totul va deveni mult mai simplu. Abilitățile se învață. Experiența se câștigă. Alocă-ți timp zilnic prin care să reflecți asupra acțiunilor tale zilnice și țintește spre autodepășire.
#NapocaImobiliare
Citește și:
Cum să fii organizat la locul de muncă: 7 cele mai bune sfaturi
Cum îți poți maximiza veniturile de agent imobiliar?
Avantajele unei ținute business
Cauți o proprietate de vânzare?