Cum să fii organizat la locul de muncă: 7 cele mai bune sfaturi

Productivitatea se referă la eficiență – fă mai mult, mai repede și cu mai puțin efort. Cu cererile din ce în ce mai mari din zilele noastre, organizarea la locul de muncă nu a fost niciodată mai importantă. Pentru a beneficia la maxim de ziua ta, trebuie să îți organizezi foarte bine activitățile. Iată câteva sfaturi pentru tine:
1. Utilizează o aplicație mobilă
Aplicațiile sunt foarte utile pentru a te ajuta să te organizezi la locul de muncă însă nu începe să folosești prea multe. Alege o aplicație bazată pe cloud sau o aplicație de gestionare a proiectelor și folosește-o pentru a te menține focusat pe sarcinile tale.

Pentru managerii care trebuie să creeze programe de lucru pentru angajați, aplicația Sling menține pe toată lumea organizată.
2. Evită multitasking-ul
Poate părea contraintuitiv, dar de fapt ai mai puțin de câștigat atunci cand faci multitasking (când faci mai multe lucruri în același timp). În primul rând, atenția ta este împărțită, așa că nu te vei putea concentra 100% la muncă. În al doilea rând, este nevoie de mai mult pentru a finaliza ambele sarcini împreună decât pentru a aduce o sarcină la bun sfârșit și apoi să te apuci de cealaltă.

Iată 12 motive să renunți la multitasking.
3. Fă-ți un plan săptămânal
La sfârșitul săptămânii de lucru, pune deoparte 30 de minute (sau mai multe dacă este necesar) pentru a-ți planifica de vineri ce faci lunea viitoare. Nu trebuie să fii specific (aceasta se va face la pasul următor); doar urmărește să notezi cel puțin o sarcină pentru dimineață și după-amiaza fiecărei zile.

4. Fă-ți un plan zilnic
La începutul fiecărei zile de lucru, planifică-ți activitățile specifice pe care speri să le realizezi. De exemplu: dacă ști că vei lucra la buget luni dimineața (așa cum ai stabilit la punctul 3), stabilește câteva obiective pentru bucățile mici din acel proiect pe care dorești să îl finalizezi.
Fă la fel pentru task-urile din restul zilei apoi începe munca. La finalul zilei alocă-ți un timp pentru a vedea rezultatele și vezi ce ar trebui îmbunătățit în cazul în care ceva nu a mers conform planului.
5. Nu uita să iei pauze
Este nevoie de energie pentru a rămâne organizat. Pentru a menține nivelul ridicat de energie, programează-ți pauze scurte pe tot parcursul zilei. Acest lucru îți va permite să rămâi alimentat și hidratat și te va ajuta, de asemenea, să îți reîncarci bateriile în timpul sarcinilor dificile.
„Pauzele lungi și dese, cheia marilor succese!”
Chiar și la doar cinci minute distanță de birou vă poate îmbunătăți concentrarea.
6. Păstrează-ți biroul curat
Biroul este spațiul tău de lucru principal și ar trebui să fie păstrat curat fără probleme. Un spațiu ordonat ajută la concentrare. Dacă ești o persoană dezordonată încearcă să faci ordine înainte de a pleca acasă deoarece te vei simți mult mai bine când te vei întoarce. De asemenea, cum arată spațiul tău de lucru spune multe despre tine. Fă o impresie bună!
7. Vorbește mai mult
Crezi sau nu, vorbind mai mult te poate ajuta să rămâi organizat. În loc să trimiți nenumărate email-uri, utilizează telefonul, o aplicație de chat sau pur și simplu vorbește față în față dacă interlocutorul se află în preajmă. Dacă faci acest lucru, reduci numărul de e-mailuri pe care îl primești și elimini timpul pe care îl pierzi răspunzând la subiectele interminabile de email.
