Traseul pentru Centura Metropolitană a Clujului
Primăria Cluj-Napoca a anunțat traseul final al centurii metropolitane, cunoscută și sub numele de „Drumul Transregio Feleac TR35.” Acest traseu, aprobat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), va avea o lungime totală de 38 km. Proiectul are ca scop îmbunătățirea accesului la zonele urbane din Zona Metropolitană Cluj, facilitând mobilitatea populației, bunurilor și serviciilor.
Etapele Proiectului
Realizarea centurii metropolitane este un proces complex, cu un termen de finalizare estimat la câțiva ani. Licitația pentru execuția lucrărilor este planificată pentru a doua jumătate a anului 2020. În cel mai optimist scenariu, construcția va începe în prima jumătate a anului 2021. Centura va cuprinde patru benzi de circulație și va avea o lungime totală de 38,8 km. Dintre aceștia, 31,3 km vor reprezenta un drum nou, iar restul de 7,5 km vor fi modernizări ale drumurilor existente.
Detalii Despre Traseul Centurii
Centura Metropolitană va începe din zona Gilău, pe autostrada Transilvania, și va continua prin localitățile Gilău și Florești. În Florești, vor exista noduri de conectare cu centura, iar drumul va intra în Cluj-Napoca prin zona Cora. De acolo, traseul se va îndrepta spre sud, traversând cartierele Făget, Zorilor, Europa și Bună Ziua, până în estul bazei sportive Gheorgheni. În final, centura se va intersecta cu Bulevardul Muncii – Apahida.
Impactul asupra Pieței Imobiliare
Stabilirea traseului centurii metropolitane va avea un impact semnificativ asupra pieței imobiliare din Cluj-Napoca. Această infrastructură va atrage noi investiții și va facilita accesul, reducând costurile de transport și timpul petrecut în trafic. Proprietățile situate în apropierea centurii vor deveni mai valoroase și atractive pentru dezvoltatori. În plus, realizarea centurii va contribui la fluidizarea traficului în oraș, oferind noi oportunități de dezvoltare economică și imobiliară.