Angajatul valoros
Tu ce fel de angajat esti?
Cu siguranta multi dintre cei care citesc acest articol sunt angajati sau urmeaza sa fie. Indiferent de pozitia ocupata, domeniul de activitate, numarul si complexitatea sarcinilor sau marimea echipei, locul de munca reprezinta o sansa. Sansa de a fi remarcat, in sensul bun sau rau. Acest lucru depinde doar de tine, daca doresti sa devii un angajat valoros pentru compania ta. Tu prin ce te-ai remarcat in echipa? Cat de valoros crezi ca esti in companie? Cum arata evolutia ta la munca in ultima perioada? Daca raspunsurile la aceste intrebari nu sunt printre cele mai imbucuratoare, noi ti-am pregatit un articol care sa te ghideze pe parcursul transformarii tale in cel mai valoros angajat din companie.
Viziune
Un angajat valoros, nu este un simplu angajat. Este acel angajat care se comporta si actioneaza ca un antreprenor. Gandirea la nivel macro, deschiderea la nou, asumarea unor riscuri si initiativa sunt caracteristici care nu trebuie sa lipseasca de la un angajat care aduce un plus de valoare companiei. Fiecare actiune pe care vrei sa o faci trebuie sa iti ridice intrebari de tipul: care sunt efectele si beneficiile? Si cum se vor propaga asupra ta si a companiei, pe viitor?
Curiozitate
Curiozitatea este foarte mare inca din copilarie. Vrem sa aflam cum functioneaza lumea si nu ne mai oprim din a pune intrebari. Dar odata cu maturizarea noastra, curiozitatea stagneaza sau chiar scade. Dorinta de cunoastere in domeniul de activitate ar trebui sa fie continua. Intotdeauna sa iti doresti sa inveti, sa te informezi si sa fii deschis la tot ce e nou! Cu cat stii mai multe in domeniu, vei fi mai stapan pe deciziile pe care le vei lua. Ba mai mult, vei fi pregatit pentru diferite situatii, indiferent de gradul acestora de dificultate.
Autoperfectionare
E important sa te cunosti. Indiferent de pozitia ocupata intr-o companie sa nu privesti niciodata pe cineva cu superioritate. Acest lucru denota aroganta si superficialitate. Un angajat valoros stie care ii sunt punctele forte si slabe. Este constient de limitele pe care le are si incearca mereu sa le depaseasca. Perfectiunea este greu de atins, dar nu imposibil. Dar incercarea ta de a deveni cat mai bun si de a-ti transforma slabiciunile in atuuri, te va conduce pe culmi inalte in cariera. Insa, acest lucru presupune munca sustinuta si constiinciozitate.
Responsabilitate
Intotdeauna, oamenii au fost reticenti in a-si asuma diferite lucruri. Aceasta frica provine din teama de a esua. Esecul ramane in mintea oamenilor ca fiind ceva rau. Insa, esecul este de fapt o lectie. Cu alte cuvinte, esecul duce la evolutie. Primul pas este constientizarea. O data ce ai stabilit ce nu a functionat sau care este vulnerabilitatea, poti continua prin a gasi alternative si solutii. Responsabilitatea devine astfel si o sursa de motivare care te ajuta sa devii angajatul valoros dorit de angajatori.
Spirit de echipa
Aceasta calitate este tot mai cautata in procesele de recrutare. A fi un bun coechipier nu este usor. Trebuie sa stii sa cooperezi, sa comunici sincer si deschis si sa te implici. Scopul comun este usor de atins atunci cand fiecare membru are o responsabilitate clara si bine definita. Sinceritatea, joaca un rol important atunci cand trebuie sa recunoastem ca unii dintre noi sunt mai perfomanti intr-un domeniu si altii mai putin. Implicarea personala in viata profesionala poate, de asemenea, cauza dezbinarea unei echipe si intr-un final esecul.
Speram ca toate calitatile mentionate in acest articol sa va inspire si sa va ajute in dezvolatrea voastra profesionala. Angajatii valorosi vor fi mereu incurajati si sustinuti prin toate mijloacele posibilie de catre angajatori. Reusitele individuale, dar si cele de echipa vor fi rasplatite si laudate. Tot ce trebuie sa faceti este sa meritati si veti primi!